Wednesday, June 6, 2012

#kahwin

Assalamualaikum :)

wahyou..dah lama i tak update belog.rindu leteuww.ummah.ahh sumpah gedik.blogger blogger yang dah lama tak update blog memang selalu buat macamni kan.trend gitu.i ikut trend u..ahahaha.cube tengok tittle.kahwin.kawen.walaupun ejaannye lain tapi bunyinya tetap sama. -..-

setiap minggu selama cuti dua bulan ni memang kerje saye nak attend kenduri kawen je la.erghh.kengkawan saye pon ramai dah kawen.jeles la weh.tak de pilot nak pinang aku ke.erghh.sorry tak boleh upload gambar kat sini. haremm.nanti terpikat sape yang susah ? ce cter.haha.Kbye. 

cube bayangkan umur dah 20 tahun.masih gadis.anak dara.anak dara okeh! apa yang akan korang terime semasa attend kenduri kenduri ni? yeah. mari tengok di bawah.

"amboi anak dara ni tak lama lagi la ni"
"Amboi cantiknya.ni mesti dah ada calon ni." (harap jangan muntah.wakaka)
"Dah besar dah anak hang ni Sal (mama sye).jadi nenek la hang lepas ni"
"eh. berape dah anak ni?" (sambil memandang aku)

adoi.yang last tak boleh blah.saye masih belajar lagi.tak kawen pon lagi.erghh.siapa tak tension bila soalan soalan ni menerjah telinga korang wahai anak gadis sekalian?. mungkin ade yang suka meloncat loncat.kadang kadang kalau ditanye bab berape anak tu aku duk layan je la. "baru sorang.tengah pantang ni mak cik". damn!rasa berdosa dia tu memang selalu ade sebab dah tipu hidup-hidup kan.muka muda remaja dikatanye ade anak.tragis ko tau tak perasaanye tu.(jangan gelak la!).marah pulakss.kihkih.

kalau dah kumpul ramai-ramai satu family tu lagilah.ade mak cik saya tu yang dah tempah suruh saya pakai baju masa bersanding nanti warna ape.tapi okay la jugak kan bersedia awal katenye.#erghhh.batang hidung calon pon tak nampak.dengan sape entah aku nak bersanding tu.cis.haha.

lagi tension bila orang duk tak percaye bila saya ni mengaku tak ada calon pon.serius kot.terase macam dah banyak dosa dah takkan nak tipu lagi.

"alah kau jangan nak tipu kitorang hidup-hidup.muka macam kau tak de pakwe?tipu.tipu"

saya pon tertanye-tanye kenape dengan muka saya ni ye sampai mereka berkata-kata sehingga begitu sekali.ingat hati dan perasaan ni mudah untuk dipaksa-paksa.walau sesikit mane pon yang datang.aicehh berfalsafah pulak.bukan saje saje nak reject.semua orang ada hati dan perasaan.kena jaga perasaan orang jugak.jenis saya , tak nak hilang kawan semate kerana lelaki yang kita sendiri pon tak tau apa pengakhiran antara dia dan kita.buang masa.

lagi satu duk fikir something yang mungkin tak akan terjadi.kalau orang tu  tak nak kat kite so boleh pergi je.saya tau sakit nak lupakan orang yang betul-betul kita sayang.yeah.saya pernah lalui semua tu.kadang-kadang dah banyak kali dah nak pergi.nak pergi tapi tak pergi pergi pon.kenape?sebab diri masih tidak ikhlas lagi menyayangi seseorang itu.walaupun mulut cakap chill okay.chill...tapi dalam hati siapa yang tahu.nak mengikhlaskan diri untuk seseorang tu bukan mudah.tapi percayalah jika kita tekad untuk ikhlaskan diri kita,kita tak akan sakit lagi.

hanya satu yang saya pegang sekarang :

"kalau ada jodoh sejauh mana pon kita lari , sekuat manapun kita menolak, suatu hari nanti pasti akan bertemu kembali"

Sila jalani kehidupan dengan kegembiraan.kesedihan itu hanya merugikan.kan dah keluar semua.gilalah saya duk cakap ape kat atas ni.haha.Okbye.

No comments: