Tuesday, July 16, 2013

stay strong Ain

Assalamualaikum :)

aku rasa sangat down. dugaan bertimpa-timpa datang.tapi  harus kuatkan hati.harus lalui semua ini dengan hati yang kuat. aku kat sini sorang sorang. Hati aku rapuh. aku tertanya sendiri mengapa semua ini terjadi dekat aku? Astaqfirullahhalazzim.tak elok berfikir begitu Ain.Awak kena tempuh.harus tempuh dengan kesabaran yang jitu.

di saat semua orang sedang bergembira aku di sini mengalami kesedihan yang melampau.banyak perkara berlaku ke atas diri ni yang  disimpan.tiada sesiapa pon tahu.aku memang tak suka tunjuk kesedihan depan orang.Selagi  boleh simpan aku akan simpan.

memang luaran nampak gembira.masih boleh tersenyum ketawa dan bergurau tetapi sebenarnya itu hanya lakonan untuk menutup kesedihan yang berlaku.aku rasa berdosa sangat sebab dulu aku tak boleh terima kenyataan ini.aku marah Tuhan yang tak pernah berhenti menguji diri ini.padahal diri ini ikut segala perintahNya.mereka yang tidak pernah melaksanakan perintah-Nya selalu mendapat kegembiraan.kesenangan tapi aku?aku rasa Tuhan itu tidak adil.

Jahilnya aku berfikir begitu.Astaqfirullahhalazzim. itu fikiran jahiliah.sekarang aku pasti yang Allah tu rupa-rupanya sangat sayangkan hambanya sebab itu diberi ujian kepada hambanya. Dia ingin melihat kekuatan iman hambanya itu.terima kasih Allah atas semua ini.aku pasti akan ada hikmah yang sangat manis selepas ini.keperitan ini pasti ada manisnya nanti.Aku pasti dengan janji Allah.

aku perlu hadapinya dengan penuh ketabahan.aku tak tahu apa yang akan terjadi besok.kalau kamu semua di tempat ku korang akan tahu apa perasaan diri ni.jangan pandang rendah pada orang lain.sebab kita tak sepanjang masa berada di atas.harus ingat semua itu.




No comments: