Wednesday, May 9, 2012

I miss the feeling of being happy

Assalamualaikum :)

Life without problems is like school without classes. You won't learn your lesson
Semua orang ada masalah masing-masing.kadang - kadang kita lihat seseorang itu selalu gembira dan kita sendiri speechless yang dia tu memang hidup happy je ke. tiada masalah. how jealous i am. acctually it's not about dia tak ada masalah.tapi it's about bagaimana cara seseorang itu pandai menyelesaikan masalah dengan cool sekali.tanpa pergaduhan.tanpa bermasam muka juga tanpa kekasaran.

aku nak jadi macamni.kadang-kadang bila 'masalah' datang aku rasa diri macam cepat melatah.cepat rasa down.tapi sehingga sekarang diri ni masih lagi speechless bila ada yang cakap aku ni seorang yang cool dan relax.semua benda aku dapat tangani dengan tenang.padahal aku dah cukup tension.muka aku ni memang muka tak de perasaan ye.tengah tension pon orang masih tak nampak lagi. -..-

bila bercakap soal jodoh aku akan terdiam.lagi hebat bila kakak saudara aku nak bertunang tahun ni.lagi deras semua nak ambik tau dan mengorek rahsia diri ini sebab lepas sahaja kakak aku tu semua akan tertumpu kepada aku. padahal ada lagi tiga orang lelaki atas saye . ehh.umur pon baru nak masuk 20 tahun. lama lagi la.

tak taula nak cakap apa lagi.hati ni dah macam tak ada perasaan. penat dah sakit hati.malas dah nak fikir bende bende yang tidak memberi apa-apa kebaikan buat masa ni.lagipun diri ni banyak lagi kelemahan.Aku harus perbaiki kelemahan-kelemahan tu.Dengan Allah pon dah semakin jauh.surat cinta Allah tu macam seminggu sekali sahaja dibaca. Astaqfirullahhalazim. betapa jahilnya hamba-Mu ini.

Janji Allah tu sangat tidak disangka.lihat sahaja Dena Bahrin.aku tersentuh bila membaca blog dia.Dia seorang yang solehah. memang patut dia mendapat seorang lelaki yang soleh dan berani.Perempuan yang baik hanya untuk lelaki yang baik dan begitu juga sebaliknya.kita menjerit-jerit mahukan lelaki yang soleh untuk menjadi 'bakal suami' tanpa kita sedari yang kita tidak sesolehah mana.

untuk mendapat yang terbaik kita juga harus menjadi yang terbaik
tidak semestinya seseorang yang kita sayang tu akan sayangkan kita kembali.harus menerima segala yang tersurat dengan hati yang terbuka dan ikhlas.jika kita ikhlas sayangkan seseorang kita hanya akan mendoakan yang terbaik buat dirinya walaupun kita tidak bersamanya.tetapi jika kita hanya menangisi segala keperitan yang telah diberi dan memberontak untuk dia kembali kepada kita , itu bukanlah sayang tetapi itu hanyalah perasaan ingin memiliki yang akan cepat 'hilang' atau lebih tepat lagi "temporary feelings".

That moment when your crying in your sujud, feeling like nothing else exists between you and Allah.

p/s : sedang cuba untuk menjadi Ain yg dahulu .yg tak mudah putus asa dan mngalah pada takdir -..- .give me kekuatan Ya Allah

No comments: